VERZENDING, ONLINE RETOURNEREN EN GARANTIE

Verzending

We verzenden je product binnen twee werkdagen nadat we je bestelling hebben ontvangen. We gebruiken deze tijd om ervoor te zorgen dat je nieuwe gitaar, pedaal of versterker in de best mogelijke staat de winkel verlaat. Wij verzenden onze producten met Fedex, DHL of PostNL.

Je krijgt van ons een track-and-tracecode waarmee jij je zending kunt volgen. De meeste bestemmingen in Europa doen 2-4 werkdagen over de verzending. Verzenden naar Scandinavië duurt meestal 5-8 werkdagen. Verzending binnen Nederland duurt meestal 1-2 werkdagen. Verzending naar de VS en Canada kan 4-8 werkdagen duren.

Wij zijn officiële wederverkopers van bekende en hoogwaardige merken en producten. Ondanks de hoge kwaliteit producten die wij in onze winkel hebben, kan het voorkomen dat je tegen problemen aanloopt met je aankoop. In dat geval zullen wij zo snel mogelijk voor een passende oplossing zorgen.

Garantie

Wanneer je bij ons een nieuw product koopt, heb je twee jaar garantie (zoals vermeld in de Europese richtlijn “Koop & Garantie”). Van het product dat je bij ons koopt, wordt dan ook verwacht dat het bij normaal gebruik gedurende twee jaar vrij is van mankementen.

Cosmetische schade aan instrumenten, ook wel speelslijtage genoemd, die ontstaat na ontvangst van het instrument valt niet onder de garantie. Schade aan instrumenten worden alleen gedekt indien deze, ondanks zorgvuldig onderhoud van de betrokken instrumenten, ontstaat als gevolg van ondeugdelijke fabricage.

Uitzonderingen

Er is geen terugname- en omruilbeleid of garantie op alle artikelen die gevoelig zijn voor kwaliteitsverlies bij gebruik (buizen, snaren, schoonmaakmiddelen, oordopjes, koptelefoons, harmonica’s). Voor alle tweedehands producten bieden wij een garantieperiode van zes maanden, met uitzondering van tweedehands buizenversterkers. Deze worden verkocht ‘zoals ze zijn’, wat betekent dat we er geen garantie op kunnen geven.

Wij behouden ons altijd het recht om een defect of storing binnen de garantieperiode te repareren, alvorens te overwegen het defecte product om te ruilen.

Uitgebreide garantie

Sommige van onze merken bieden geweldige uitgebreide garantie. Verlengde garanties, zoals “Limited Warranty Plans” vereisen registratie.

Jouw online bestelling retourneren

We willen dat je blij bent met het product dat je online bij ons hebt gekocht. Laat het ons zo snel mogelijk weten als je niet geheel tevreden bent met het product. We zullen onze uiterste best doen om het goed te maken en je gelukkig te maken.

Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je ervoor kiezen om de online gekochte artikel(en) te retourneren. Je kan je bestelling binnen twee weken na ontvangst retourneren. Houd er rekening mee dat het product binnen twee weken na dat jij het ontvangen hebt door ons terug ontvangen moet zijn. Je kan ons een e-mail sturen waarin je aangeeft dat je je aankoop wilt retourneren. Vermeld hierbij altijd het ordernummer en het factuurnummer. 

U kunt het product dan terugsturen. Wij organiseren de retourzending niet en betalen de kosten van de retourzending niet terug. Wij adviseren u gebruik te maken van verzekerde verzending.

Nadat wij het product hebben ontvangen, zullen wij het product inspecteren en bij goedkeuring van het product, zullen wij het bedrag terugbetalen. Voor betalingen via Paypal of creditcard behouden wij ons het recht voor om onze betalingskosten (Paypal 4% en creditcard 1,5%) in mindering te brengen op de terugbetaling. Om recht te hebben op restitutie dienen wij de aankoop binnen twee weken na ontvangst terug in de winkel te hebben.

Alle producten dienen in de originele onbeschadigde doos en verpakking naar ons teruggestuurd te worden, inclusief de originele koffer, gigbag, kabels, handleiding, labels en het originele certificaat van echtheid. Zorg er alsjeblieft voor dat, als een gitaar bij je geleverd is met beschermend materiaal op de slagplaat en/of pick-ups, dit NIET verwijderd wordt. Doe je dit wel, dan kan dit leiden tot een lagere terugbetaling.

Als de producten overmatige speelslijtage vertonen die leidt tot een verminderde waarde, behouden wij ons het recht voor om de terugbetaling dienovereenkomstig te verminderen. Behandel de instrumenten dus met zorg zolang ze in je bezit zijn en bespeel ze en gebruik ze niet nadat je ons hebt laten weten dat je het product wilt retourneren. De verantwoordelijkheid voor het product ligt bij jou, de klant, totdat het product door ons is ontvangen.

Indien je een instrument hebt ingeruild als onderdeel van de aankoop van het product is een volledige terugbetaling niet mogelijk. Wij zullen ons uiterste best doen om tot een voor alle partijen aanvaardbare oplossing te komen.

Producten die speciaal besteld zijn en maatwerkbestellingen waarvoor een niet-terugbetaalbaar voorschot betaald moest worden, zijn uitgezonderd van dit retourbeleid. Wij zullen ons uiterste best doen om tot een voor alle partijen aanvaardbare oplossing te komen, maar er is geen garantie dat wij het betaalde bedrag voor het product volledig zullen terugbetalen.

Voor artikelen gekocht in onze winkel in Alphen aan den Rijn geldt bovenstaand retourbeleid niet. Als je niet helemaal tevreden bent met het product, zullen wij er binnen onze mogelijkheden en binnen de voorwaarden van de garantie alles aan doen om je tevreden klant te maken. Meestal slagen we in die missie. Retourzendingen en terugbetalingen zijn ter beoordeling van ons en worden geenszins gegarandeerd.